Viete ako (ne)fungujú realitné kancelárie?

 

Určite si aj Vy každý deň všimnete na bráne nalepený lístoček alebo v schránke hodený letáčik s nepravdivým textom „pre konkrétneho klienta hľadám...“, alebo „kúpim byt v tejto lokalite, platím v hotovosti!“ a tak ďalej...

Myslíte si, že dobre vyškolený maklér z firmy, ktorá sa stará o svojich zamestnancov, by niečo také robil? Asi sa zhodneme na tom, že maklér z dobrej kancelárie toto robiť nemusí!

 

Tak kto to Vám to stále pchá pod nos?

Väčšinou sú to začínajúci makléri v Realitných kanceláriách, ktoré „svojich ľudí“ nedokážu zaškoliť tak, aby sa tým čo robia dokázali uživiť.

 

Prečo to robia?

Dôvody sú dva.

       1.      preto, aby dostali Váš byt do svojej ponuky a mali čo predávať.

       2.      preto, lebo ich bohužiaľ nikto nenaučil nič lepšie.

 

Tiež sa pýtate, ako môže kancelária niečo také dopustiť?

Táto odpoveď  Vám objasní aj to, ako je možné, že väčšie Realitné kancelárie sa menia na jednočlenné, alebo dokonca až krachujúce.

 

Každá úspešná firma má funkčný systém, kvalitne vyškolených zamestnancov a niekoho, kto dozerá nad fungovaním celého procesu.
Prečo takto nefunguje aj väčšina Realitných kancelárii?

 

Vysvetlenie je jednoduché.

 

Väčšina realitných kancelárii ide na zotrvačník, fungujú skôr ako združenie skúsených a zabehnutých maklérov, ktorý ani sami nevedia ako je možné, že oni majú robotu a druhý nie – nevedia to preto, lebo v dobe keď začínali, tak stačilo obvolať pár známych, robota sa hrnula a klientela rozrastala.

Lenže za ten čas odkedy začínali, sa doba zmenila, konkurencia je väčšia a vybudovať si meno je čoraz náročnejšie, aj spôsoby sú odlišné, dnes už nestačí dať fotku do časopisu s nadpisom „predávam nehnuteľnosti“.

 Ak teda dôjde nový, neskúsený maklér do firmy, nikto mu nedokáže poradiť, ako ma začať podnikať v tejto oblasti, jediné čo pre nováčika v takejto kancelárii vedia spraviť je, zveriť mu neznámeho potenciálneho kupujúceho, ktorý sa im sám ozval na konkrétny INY byt ako je ten Váš.
A kým nováčik roznesie a rozlepí letáčiky, tak tento konkrétny klient, si už dávno vyberie nejaký iný byt z ponuky na internete,
možno aj práve ten Váš, ak Váš predaj už zastrešuje nejaká schopná kancelária.